A karórák soha nem mennek kik a divatból, és mindig is népszerűek voltak a keresőmotorokban. Ma is rengeteg ember keres karórákat online, de mi pontosan az, amire a legtöbben kíváncsiak?
Ebben a cikkben megvizsgáljuk, mely karórákra keresnek a legtöbben a keresőkben. Ha te is érdeklődsz a karórák iránt, vagy egyszerűen csak kíváncsi vagy, hogy milyen karórák a legnépszerűbbek, akkor ez a cikk pont neked való!
Órákra vonatkozó Google keresések általánosságban
A Google keresőmotorban a legnépszerűbb keresések az „óra” és a „karóra” kifejezések, amikre havonta átlagosan 9,2 ezer, illetve 5,2 ezer alkalommal keresnek rá. Ezeket követi a „férfi karóra” és a „női karóra” kifejezés, amikre havonta átlagosan 9,6 ezer, illetve 6,4 ezer alkalommal keresnek. Ezentúl még havi 1,4 ezren keresnek gyerek karórára.
Ezek a keresési mennyiségek mutatják, hogy a karórák iránt nagy az érdeklődés a keresőkben, és hogy bár a férfi és női karórák egyaránt népszerűek, több férfi karórára keresnek az emberek, mint nőire.
A legnépszerűbb óramárka: Casio
A Google keresőmotorban a „Casio” kifejezésre havonta átlagosan 9,2 ezer alkalommal kerestek rá, míg a „Casio óra” kifejezésre havonta átlagosan 6,2 ezer alkalommal. Ez mutatja, hogy a Casio a legkeresettebb óramárka a Google-ben a magyarok között.
Ezek a keresési mennyiségek összeadva “csak” havi 15.000-es keresést adnak ki, de ezeken túl számos konkrét márkára érkező keresés érkezik. Nézzünk pár példát:
- casio g shock: 5,2 ezer
- casio edifice: 2,8 ezer
- casio tiffany blue: 2,3 ezer
- casio mtp: 1,6 ezer
- casio ltp e117: 1,2 ezer
A Casio óramárka a japán Casio Computer Co., Ltd. cég által gyártott és forgalmazott óramárka. Kashio Seisakujo néven 1946-ban alapították, de csak 1957-től működtek Casio Computer Co., Ltd.-ként. A kezdetektől foglalkoztak elektronikus eszközök gyártásával, beleértve a számológépeket, szintetizátorokat, kamerákat és pénztárgépeket. Az 1970-es években kezdtek el órákat gyártani, és hamarosan a Casio óra egyik legnépszerűbb márkává vált.
A Casio óra népszerűsége valószínűleg nem csak a minőségének és a tervezésének köszönhető, hanem a kedvező árának is. A Casio órák árai a megfizethető és a középkategóriás kategóriák között mozognak, így a legtöbb ember számára könnyen elérhetőek.
A következő nagyágyú: Seiko
A Google keresőmotorban a „Seiko” kifejezésre havonta átlagosan 5,3 ezer alkalommal kerestek rá, míg a „Seiko óra” kifejezésre havonta átlagosan 3 ezer alkalommal. Ez mutatja, hogy a Seiko a második legkeresettebb óramárka a keresőkben.
A Seiko óramárka a japán Seiko Group Corporation által gyártott és forgalmazott óramárka. A céget 1881-ben alapították, és a kezdetektől órák kereskedésével foglalkoztak, de első saját órájukat csak 1895-ben készítették el.
A Seiko esetében is megfigyelhető, hogy nagyon sok a típusra vonatkozó keresés, íme néhány példa:
- seiko 5: 1,8 ezer
- seiko pressage: 1,3 ezer
- seiko boutique: 1,2 ezer
- seiko prospex: 1,0 ezer
- grand seiko: 1,0 ezer
A legnépszerűbb luxusmárka: Rolex
A Rolex óramárka a svájci Rolex SA által gyártott és forgalmazott luxusóramárka. A céget 1905-ben alapították, és a kezdetektől foglalkoztak luxusórák gyártásával.
Az Ahrefs mérései szerint a “rolex” kifejezésre 8,9 ezren, a “rolex óra” kulcsszóra pedig 4,5 ezren keresnek havonta.
További érdekes kulcsszavak és havi keresési mennyiségek:
- rolex daytona: 1,8 ezer
- rolex submariner: 1,6 ezer
- rolex datesust: 1,1 ezer
További népszerű órák a Google-ben
A végére még megemlítjük azokat az órákat, amelyekre havi szinten kiemelkedő mennyiségű keresés indul. Továbbra sem feledjük, hogy ezeken túl rengeteg konkrét típusra érkező keresés is vonatkozik az egyes óramárkákra.
A lista:
- breitling óra: 1,7 ezer
- breitling: 3,7 ezer
- michael kors óra: 3,3 ezer
- zeppelin óra: 2,9 ezer
- tommy hilfiger óra: 2,7 ezer
- omega óra: 2,1 ezer
- daniel klein óra: 1,8 ezer
- daniel klein: 1,2 ezer
- cartier óra: 1,4 ezer
- vostok óra: 1,3 ezer
Hogyan készült a kutatás?
A fenti kutatás az Ahrefs eszköz segítségével készült. Az Ahrefs egy keresőoptimalizálási eszköz, amely lehetővé teszi a kulcsszavak keresési mennyiségének és egyéb SEO szempontokból fontos tényezők vizsgálatát.
A kutatás során a magyar területre vonatkozó adatokat néztük 1 hónapos időintervallumban. A kutatás csak a Google keresőre terjed ki, mivel ez a legnépszerűbb keresőmotor hazánkban.
A kutatás eredményei alapján ezen cikkben tárgyaltuk a legkeresettebb karórákat és márkákat. A cikk célja, hogy segítsen az olvasóknak megérteni, mely karórákra van a legnagyobb kereslet a keresőkben, és hogy miért épp ezek a legnépszerűbbek, illetve segítsen a karórákkal foglalkozó cégeknek jobban megérteni, hogy mire van igény a vásárlók részéről.
A cikk, valamint a kutatás szerzője a linkcsomag.hu, keresőoptimalizálással foglalkozó weboldal tulajdonosa, Cellár László.
Kép: Pexels